Kun en procent interaktive TV-seere

MediaWatch

Årsagen til udeblivelsen af interaktive reklamespots i Danmark er ganske enkelt, at udbredelsen af interaktivt TV stadig er ganske begrænset. Ifølge kilder er der omkring 55.000 digitale settop bokse i Danmark i øjeblikket, hvilket svarer til en penetration på omkring 2,5 procent.

Der er i øjeblikket flere forskellige tiltag i gang for at forøge denne penetration, herunder Viasat, som har valgt at forære digitale settop bokse væk til deres bedste kunder. Men selv dette tiltag vil kun forøge penetrationen med 3-4 procentpoints.

Der skal dog ikke herske tvivl om, at det er velkomment tiltag, og at vi håber flere andre vil følge i fodsporene, for det lader til, at udbredelsen af digitalt TV indtil videre alene skal drives af de private TV-udbydere som Viasat, Canal Digital og SBS.

Læs hele artiklen fra OMD på www.mediawatch.dk under MediaRating

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også