MediaWatch

Kritisk fremtid for e-markedspladser

Det vurderer analysevirksomheden Gartner Group, som netop har afsluttet sit årlige symposium i Cannes. Budskabet på konferencen var, at efter adskillige sammenbrud for virksomheder i B2C e-handel vil det samme mønster tegne sig for virksomheder involveret i B2B e-handel, skriver computersweden.se.

Årsagen til at krisen vil ramme e-markedspladserne, er ifølge Gartner Group, at alt for mange tjenester er målrettet mod de samme områder og markeder. Derfor vil der helt naturligt opstå en hård konkurrence, hvor lukninger og opkøb bliver en del af dagligdagen. -Markedet har ikke brug for snesevis af markedspladser inden for en smal branche, siger Gartner Group.

Uanset at e-markedspladserne går en hård tid i møde, vil de få en vigtig rolle fremover, vurderer Gartner Group. Det skyldes, at e-markedspladserne vil være en betydelig vækstfaktor og vil være med til at drive e-handelen frem mod større højder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs