Kritisk fremtid for e-markedspladser

MediaWatch

Det vurderer analysevirksomheden Gartner Group, som netop har afsluttet sit årlige symposium i Cannes. Budskabet på konferencen var, at efter adskillige sammenbrud for virksomheder i B2C e-handel vil det samme mønster tegne sig for virksomheder involveret i B2B e-handel, skriver computersweden.se.

Årsagen til at krisen vil ramme e-markedspladserne, er ifølge Gartner Group, at alt for mange tjenester er målrettet mod de samme områder og markeder. Derfor vil der helt naturligt opstå en hård konkurrence, hvor lukninger og opkøb bliver en del af dagligdagen. -Markedet har ikke brug for snesevis af markedspladser inden for en smal branche, siger Gartner Group.

Uanset at e-markedspladserne går en hård tid i møde, vil de få en vigtig rolle fremover, vurderer Gartner Group. Det skyldes, at e-markedspladserne vil være en betydelig vækstfaktor og vil være med til at drive e-handelen frem mod større højder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også