MediaWatch

Level 8 kommer med rekordregnskab

Omsætningen på 22,3 millioner amerikanske dollar er en stigning på 10 porcent i forhold til anden kvartal og hele 74 procent i forhold til tredje kvartal 1999.

Indtægten på 14,4 amerikanske dollar fra software-licencer er tilsvarende en stigning på 24 procent i forhold til anden kvartal og hele 251 procenti forhold til tredje kvartal 1999.

Det særdeles gode kvartalsregnskab har ført til et øget aktieudbytte: Fra 0,04 amerikanske dollar per aktie i tredje kvartal 1999 og 0,01 dollar i anden kvartal 2000 til nu 0,10 dollars.

Level 8 har i tredje kvartal, der i forvejen er førende inden for software til integration af e-handelssystemer, og Merrill Lynch - en af verdens førende investeringsbanker - indgået en strategisk alliance om at levere software til integration af e-handelsløsninger i store virksomheder.

Ifølge aftalen har Level 8 af Merrill Lynch fået global eksklusivret til at markedsføre, sælge og videreudvikle Cicero - et integrationsmiljø på klientniveau udviklet af Merrill Lynch, der er i brug hos mere end 30.000 Merrill Lynch konsulenter.

Level 8 markedsfører nu Cicero som en del af Geneva-suiten. Merrill Lynch har i forbindelse med aftalen fået en aktiepost i Level 8 på en million aktier, hvilket svarer til syv procent af aktiekapitalen. Desuden har Merrill Lynch fået en plads i bestyrelsen i Level 8.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs