MediaWatch

Lycos Europe oplever rekordsalg

Lycos Europe siger, at et fald i marketingudgifterne har bidraget til at sænke selskabets kvartal til kvartal underskud med 42 procent. Ifølge selskabet er nettotabet i første kvartal, der slutter i juni 2001, faldet fra 52 millioner euro i fjor til 30 millioner i år. Resultat der dog stadig er seks gange større end samme tal for året forinden skriver Reuters.

Selskabet, der kontrolleres af det tyske medieselskab Bertelsmann samt den spanske internet netværksgruppe Terra Lycos, meddeler, at dets marketingudgifter er blevet reduceret fra 56 millioner i sidste kvartal til 33,4 millioner euro i indeværende.

Samtidig er Lycos Europe's salg steget hele 226 procent. Dermed repræsenterer det en værdi på 15,8 millioner euro målt på år til år basis.

Ifølge Peter Misek, analytiker hos Chase H&Q i London, har det samlede resultat overgået hans forventninger til selskabet. Dette skyldes hovedsagligt reduceringen i marketingomkostningerne, således Misek.

Selskabets aktie steg umiddelbart efter offentliggørelsen af kvartalsregnskabet, men endte trods det, 0,32 euro lavere i kurs 8,37. Kursen svarer til godt en tredjedel af dets rekord på 24,30 euro opnået i marts måned.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs