MediaWatch

Adobe øger forventninger

Adobe har på baggrund af en nedgang i udgifterne til research øget sine indtjeningsforventninger for det kommende finansår, skriver Bloomberg News.

Selskabets profitabilitet, der tidligere var sat til en stigning på 31 procent, er nu øget til 32 procent, mens udgifterne til research og udvikling er sat til 19 procent af det totale salg. Ifølge en tidligere prognose var disse udgifter sat til 20 procent.

Selskabet oplyser, at salget vil stige med mindst 25 procent i det indeværende fjerde kvartal, der slutter med udgangen af denne måned. En tilsvarende stigning forventes ligeledes for 2001. Dette er en gentagelse af den forventnings-prognose, selskabet udsendte i september.

I takt med at flere og flere selskaber benytter Internettet for at offentliggøre informationer, har Adobe set en stigning i efterspørgslen på produkter såsom dets kendte Photoshop. Selskabet overvejer i øjeblikket at lancere ny software til publicering samt bytning via Internettet mellem forskellige former for udstyr. Disse inkluderer mobiltelefoner samt håndholdte computere.

Ifølge økonomidirektør Murray Demo forventer selskabet, at salget af webrelateret publiceringssoftware vil stige med 30 procent i det kommende finansår. Salget af elektronisk publicering ventes at stige 65 procent.

Adobe offentliggjorde sin reviderede prognose efter aktiemarkedets lukning. Selskabets aktie har mere end fordoblet sin værdi alene i år.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs