MediaWatch

Microsoft opgraderer e-handelsplan

Microsoft har lanceret en række nye services samt produkter rettet mod at give små som store selskaber mulighed for, at bringe deres forretning online. Programmet, der er døbt E-Business Acceleration, består af to hovedområder, skriver Reuters.

Det første hovedområde, benævnt bCentral Commerce Manager, er rettet mod små selskaber og skal fungere som hjælp til at lade disse sælge deres produkter online, samt håndtere en række andre elektroniske handelsaktiviteter. Tiltaget vil blive udbudt via Microsofts bCentral Web site for små selskaber.

Det andet hovedområde er døbt Supplier Accelerator, og giver selskaberne mulighed for at tilbyde produkter og services gennem online markedspladser.

Ifølge Chris Atkinson, vicepræsident for Microsofts .NET entrepriseløsninger, giver E-Business Accelerator enhver udbyder muligheden for at sælge sine produkter og serviceydelser til enhver køber.

Selskabets nye services vil blive implementeret i de kommende uger. Pris samt licenstermer er ifølge Microsoft endnu ikke fastsat.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs