MediaWatch

Jatak vinder over Yatack

Retail Internet A/S står bag det danske Internet firma Jatak.com, som nu to gange har fået Københavns Byret's ord for, at Yatack ikke må bruge varemærket Yatack i Danmark.

Sagen har været ført to gange for Københavns Byret. Jatak.com vandt også første runde, men denne dom fik ikke retskraft, fordi Jatak.com indbetalte den nødvendige garanti for sent. Det skriver norske Aftenposten.

Konsekvensen af det nye nederlag er, at norske Yatack har måttet lukke sit danske website. I stedet henvises Yatack's danske kunder til Toga.com, som Yatack for nylig har fusioneret med. Yatack har anket spørgsmålet om varemærket Jatak til Patent- og Varemærkestyrelsen, fordi Yatack mener, at det var forkert at godkende Jatak som et varemærke.

Jatak.com er en personlig e-mail service på Internettet, hvor man får tilbud m.v. fra butikker i ens eget lokalområde, og som ejes bl.a. af Tele Danmark og growth.dk. Yatack er et norsk ejet e-handels site, som startede sit Internet varehus op i Danmark, efter at danske Jatak.com var gået på markedet og havde fået registreret sit varemærke.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs