MediaWatch

Markedsføring på nettet vokser

e-scalator research, der tidligere hed Dansk Net Analyse, har analyseret marketingsansvarliges købeadfærd med fokus på online reklameforbrug og Direct Mail kampagner.

Analysen, der er foretaget i oktober, giver et præcist billede af, hvordan markedsføringen på Internettet allerede indgår i virksomhedernes markedsføring.

Ifølge Reklameforbrugsundersøgelsen i Danmark for 1999 udgør medieforbruget på Internettet cirka 85 millioner kroner. 60 procent af de marketingsansvarlige har benyttet mindre end 100.000 kroner på Internet markedsføring inden for det sidste år.

Analysen indeholder dog en vis portion optimisme for Internet branchen, idet kun 43 procent forventer at bruge mindre end 100.000 kroner på Internet markedsføring næste år.

Endnu mere positivt er at andelen af virksomheder der planlægger at bruge mellem 100.000 og 500.000 på markedsføring næste år stiger kraftigt. Analysen indikerer i det hele taget at forbruget på Internet markedsføring vil stige mærkbart næste år.

Læs om temaet marketing i nyhedsbrevet MediaWatch, der udkommer i dag.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs