MediaWatch

Markedsføring på nettet vokser

e-scalator research, der tidligere hed Dansk Net Analyse, har analyseret marketingsansvarliges købeadfærd med fokus på online reklameforbrug og Direct Mail kampagner.

Analysen, der er foretaget i oktober, giver et præcist billede af, hvordan markedsføringen på Internettet allerede indgår i virksomhedernes markedsføring.

Ifølge Reklameforbrugsundersøgelsen i Danmark for 1999 udgør medieforbruget på Internettet cirka 85 millioner kroner. 60 procent af de marketingsansvarlige har benyttet mindre end 100.000 kroner på Internet markedsføring inden for det sidste år.

Analysen indeholder dog en vis portion optimisme for Internet branchen, idet kun 43 procent forventer at bruge mindre end 100.000 kroner på Internet markedsføring næste år.

Endnu mere positivt er at andelen af virksomheder der planlægger at bruge mellem 100.000 og 500.000 på markedsføring næste år stiger kraftigt. Analysen indikerer i det hele taget at forbruget på Internet markedsføring vil stige mærkbart næste år.

Læs om temaet marketing i nyhedsbrevet MediaWatch, der udkommer i dag.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs