MediaWatch

NBC og Yahoo! mest populære

Det viser de første tal fra Nielsen//NetRatings. Resultaterne i dagens index viser at, den globale portal sport.yahoo.com var den mest besøgte olympisk relaterede hjemmeside, mens TV-stationen NBC genererede de fleste sider (5.88 millioner sider).

Den officielle olympiske hjemmeside fra IBM viste sig som et nøglesite som genererede næstflest sider (4.34 millioner sider). Den svenske olympiske hjemmeside olympiaden.nu kom ind på en 13. plads og viser dermed den store styrke som det nordiske marked har på Internettet.

En række andre europæiske hjemmesider er placeret lige udenfor top 25, men forventes at vokse efterhånden som OL kommer rigtigt i gang. Olympics.com.au, den fælles hjemmeside for den australske olympiske committee, og den australske værts TV-station, Cannel 7, kom ind på niende pladsen. Den britiske bookmaker Willhill.com, kom ind på 23.pladsen, hvilket indikerer en stor spillelyst i europa i forbindelse med de olympiske konkurrencer

"Web Olympics Index" giver et dagligt snapshot af interessen for olympisk relaterede hjemmesider indenfor de seneste 24 timer. Servicen tilbydes af ACNielsen eRatings.com og dækker 14 lande.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Seneste nyt

Se flere jobs