MediaWatch

Netbanker overholder ikke god markedsføringsskik

En undersøgelse foretaget af Jyllands Posten viser, at 14 ud af 16 undersøgte banker ikke leverer pletfri informationer til kunderne på Internettet. Det gælder specielt den såkaldte ÅOP, der dækker over de samlede omkostninger, som kunderne årligt skal betale for et banklån.

Økonom Kåre Emtoft fra Forbrugerrådet er overrasket over undersøgelsen og konkluderer, at bankerne på Internettet ikke lever op til god markedsføringsskik, skriver Jyllands Posten. Ifølge Forbrugerrådet skal bankerne på Internettet ligesom filialerne informere korrekt på nettet, og når de ikke gør det, er der behov for en opstramning af bankernes etiske adfærd.

Selv om Internet-ydelser ikke udtrykkeligt er omfattet af loven om prismærkning, så bør bankerne på Internettet som udgangspunkt leve op til Skiltningsbekendtgørelsens annonceringsregler, mener fuldmægtig Birgit Bennetzen fra Forbrugerstyrelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs