MediaWatch

Netbanker overholder ikke god markedsføringsskik

En undersøgelse foretaget af Jyllands Posten viser, at 14 ud af 16 undersøgte banker ikke leverer pletfri informationer til kunderne på Internettet. Det gælder specielt den såkaldte ÅOP, der dækker over de samlede omkostninger, som kunderne årligt skal betale for et banklån.

Økonom Kåre Emtoft fra Forbrugerrådet er overrasket over undersøgelsen og konkluderer, at bankerne på Internettet ikke lever op til god markedsføringsskik, skriver Jyllands Posten. Ifølge Forbrugerrådet skal bankerne på Internettet ligesom filialerne informere korrekt på nettet, og når de ikke gør det, er der behov for en opstramning af bankernes etiske adfærd.

Selv om Internet-ydelser ikke udtrykkeligt er omfattet af loven om prismærkning, så bør bankerne på Internettet som udgangspunkt leve op til Skiltningsbekendtgørelsens annonceringsregler, mener fuldmægtig Birgit Bennetzen fra Forbrugerstyrelsen.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs