MediaWatch

Er der plads til TV 2 Zulu?

Efter at TV3, DR og senest TvDanmark har fået to kanaler, kommer TV 2 sidst i rækken med den nye kanal: TV 2 Zulu. Den får premiere søndag 15. oktober. Den bliver distribueret via satellit, så det vil være ca. 70 procent af befolkningen, der kan modtage den, når den går i luften.

Flere stationer har også en tag-line eller undertitel. TvDanmark kaldes "Klassens frække dreng", TV 2 "Hele Danmarks fjernsyn". TV 2 Zulu har så valgt: TV 2 Zulu - fordi vi elsker TV. Det lyder umiddelbart lidt floskelagtigt, men når man kigger på dem, der står bag kanalen, så virker det ægte nok. Palle Strøm og Keld Reinicke elsker faktisk TV, og nyder at lege med mediet.

Palle Strøm er nok mest kendt for programmet Gotha på DR2. Med de to personer bag rattet virker det logisk, at målgruppen for kanalen er de 15-40 årige. Kanalen skal prøve at gøre livet surt for TV3 og TvDanmark samtidig med, at den ikke skal kannibalisere hovedkanalen. Det bliver en svær opgave, specielt når man er den ottende danske kanal, der skal kæmpe om seernes gunst, mens der ikke er udsigt til, at TV-forbruget vil stige.

Læs hele artiklen af Flemming Jensen, CIA MediaCentralen i Mediawatch, nyhedsbrevet om digitale medier nummer 58 fra fredag den 8. september 2000.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs