MediaWatch

Yahoo og RIAA sammen om musik

Yahoo har siden oktober 1998 spillet musik online gennem en lovmæssig licens udstedt af Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Aftalen med RIAA fastsætter nye betingelser for musikdistributionen under DMCA-licensen og inkluderer den musik Yahoo distribuerer gennem sine forskellige netværk af Websider inklusive Yahoo Radio.

Hillary Rosen, president og CEO for RIAA, udtaler at aftalen med Yahoo bekræfter at musik på Internet fungerer bedst når parterne arbejder sammen. Hun er tilfreds med at Yahoo tilsyneladende viser sit engagement i de musikere der skaber musikken og bekræfter at RIAA er overbevist om at afspilning af musik på Internettet er en vigtig måde at lytte til musik på. RIAA håber at andre internetportaler vil følge Yahoo's eksempel.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs