MediaWatch

Yahoo og RIAA sammen om musik

Yahoo har siden oktober 1998 spillet musik online gennem en lovmæssig licens udstedt af Digital Millennium Copyright Act (DMCA). Aftalen med RIAA fastsætter nye betingelser for musikdistributionen under DMCA-licensen og inkluderer den musik Yahoo distribuerer gennem sine forskellige netværk af Websider inklusive Yahoo Radio.

Hillary Rosen, president og CEO for RIAA, udtaler at aftalen med Yahoo bekræfter at musik på Internet fungerer bedst når parterne arbejder sammen. Hun er tilfreds med at Yahoo tilsyneladende viser sit engagement i de musikere der skaber musikken og bekræfter at RIAA er overbevist om at afspilning af musik på Internettet er en vigtig måde at lytte til musik på. RIAA håber at andre internetportaler vil følge Yahoo's eksempel.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs