MediaWatch

Ny undersøgelse om Internet brug i Norden

Målingerne er baseret på Internet brug i hjemmet i Danmark, Sverige, Norge samt Finland og viser blandt andet, at der var 6 millioner nordiske brugere på Internettet i juli måned. Dette skal ses i sammenhæng med antallet af brugere med Internet adgang fra hjemmet i de enkelte lande. Sverige har flest med 4,6 millioner med adgang til Internettet hjemmefra. Herefter følger Danmark med 2,4 millioner, mens Norge har 2,2 millioner og Finland 900.000.

Tallene stammer fra de første Nielsen//NetRatings målinger i Norden, som endvidere viser, at Internettet i de nordiske lande i gennemsnit blev benyttet mere end 5 timer i juli måned. Dette tal ligger i USA på 9 timer og 40 minutter.

De mest besøgte hjemmesider i Danmark i juli måned fordeler sig i en top fem således:

Jubii! er den førende danske portal med knap 735.000 unikke besøgende efterfulgt af Microsoft.com med godt 444.000 og MSN (Microsoft Network) med knap 423.000. Herefter kommer Opasia med godt 419.000 og Tele Danmark med godt 383.000 unikke besøgende.

Den mest besøgte portal i Sverige i juli var MSN med 1.322.506 unikke besøgende, mens SOL var den førende portal i Norge med 760.597 unikke besøgende.

Se hele artiklen på www.mediawatch. dk under rubrikken artikler

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs