MediaWatch

Internet butikker bruges som informationskilde

Ifølge undersøgelsen, som er foretaget af analysefirmaet Netsurvey, svarer 86,7 procent af de adspurgte således, at de nogen gange eller ofte anvender Internettet som informationskilde med henblik på et købe en vare i en almindelig butik. Det skriver vision-media.se. Den samme undersøgelse viser endvidere, at 78 procent af de, som har handlet på Internettet, har oplevet irritationsmomenter i forbindelse med købet. For eksempel har 41 procent oplevet forsinkede leverancer og 18 procent har oplevet, at leverancen udeblev.

Adm. direktør for Netsurvey, Peter Bolinder, udtaler om undersøgelsen: - Det er himmelråbende, at Internet butikker ikke leverer det, kunderne bestiller, ikke svarer på e-mails, og ikke giver den service, som kunderne vil have. Undersøgelsen bekræfter, at mennesker er vanedyr, som fortsætter med at handle i almindelige forretninger, indtil der findes bedre alternativer.

Brugerne i undersøgelsen udpeger endvidere de vigtigste motiver for at handle via Internettet: 76 procent svarer, at lavere priser end i de almindelige forretninger er vigtigt, 68 procent svarer, at tidsbesparelsen er vigtig, mens 26 procent mener, at det er vigtigt at slippe for at bære varerne hjem.

1.431 personer deltog i undersøgelsen, heraf 56,7 procent mænd og 43,3 procent kvinder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs