MediaWatch

Internet butikker bruges som informationskilde

Ifølge undersøgelsen, som er foretaget af analysefirmaet Netsurvey, svarer 86,7 procent af de adspurgte således, at de nogen gange eller ofte anvender Internettet som informationskilde med henblik på et købe en vare i en almindelig butik. Det skriver vision-media.se. Den samme undersøgelse viser endvidere, at 78 procent af de, som har handlet på Internettet, har oplevet irritationsmomenter i forbindelse med købet. For eksempel har 41 procent oplevet forsinkede leverancer og 18 procent har oplevet, at leverancen udeblev.

Adm. direktør for Netsurvey, Peter Bolinder, udtaler om undersøgelsen: - Det er himmelråbende, at Internet butikker ikke leverer det, kunderne bestiller, ikke svarer på e-mails, og ikke giver den service, som kunderne vil have. Undersøgelsen bekræfter, at mennesker er vanedyr, som fortsætter med at handle i almindelige forretninger, indtil der findes bedre alternativer.

Brugerne i undersøgelsen udpeger endvidere de vigtigste motiver for at handle via Internettet: 76 procent svarer, at lavere priser end i de almindelige forretninger er vigtigt, 68 procent svarer, at tidsbesparelsen er vigtig, mens 26 procent mener, at det er vigtigt at slippe for at bære varerne hjem.

1.431 personer deltog i undersøgelsen, heraf 56,7 procent mænd og 43,3 procent kvinder.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs