E-business på vej ind i næste fase

MediaWatch

E-business markedet er på vej ind i en helt ny æra, hvor topledelsen i de etablerede virksomheder følger udviklingen på markedet nøje, skriver Børsen.

I et interview med Mark From Poulsen fra A.T. Kearney og Pål Fevang fra Andersen Consulting peges der på, at de nye dot.com initiativer typisk kommer fra de etablerede virksomheder, der er begyndt at se mulighederne og fordelene i den ny økonomi.

Ifølge Mark From Poulsen er dot.com markedet overhovedet ikke nede. Det er bare en ny fase, hvor aktørerne er de kendte og finansielt stærke virksomheder.

- De ønsker at kombinere volumen i handlen med fordelene i den ny økonomi, altså en ny måde at drive forretning på, siger han. Tendensen er endvidere ensbetydende med, at venturekapitalen i flere og flere tilfælde investeres i initiativer fra de etablerede spillere på i markedet.

Årsagen til drejningen i e-business markedet skal ifølge Pål Fevang findes i de store fordele, som de etablerede virksomheder har i relation til for eksempel langvarige kunderelationer og volumen på markedet. Den der ejer kunderne, har magten, siger Pål Fevang.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også