MediaWatch

Gubi.com sat til salg

Tiderne har ændret sig og branchen skal vise profit, hvis man i dag skal overleve, siger Jacob Gubi Olsen, direktør i Gubi.com. til Jyllands-Posten i går. Da Gubi com. ikke har kunne demonstrere overbevisende regnskaber, har det betydet, at de nu må afhænde butikken.

I juni skar Gubi.com ned i medarbejderstaben i Danmark, og udskød introduktionen af Gubi.com i Norden og Tyskland , da flere måneders forsøg på at sikre ny arbejdskapital mislykkedes.

Så sent som i februar var forventningerne og optimismen hos folkene bag Gubi.com ellers stor. På det tidspunkt arbejdede investeringsbanken Alfred Berg på at finde investorer, der inden udgangen af februar skulle have tilført 50 millioner kroner til Gubi.com.

Gubi.com sælger mærkevarer inden for blandt andet tøj, vin, parfume, legetøj og møbler på Internettet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs