MediaWatch

Danske Bank vil være bedst på Internettet

Danske Bank mener allerede, at den er bedst på Internettet blandt banker i Danmark, men ambitionerne rækker langt længere. I løbet af de næste 2-3 år vil Danske Bank investere et milliardbeløb i nye alliancer og lanceringen af en stribe varer, som ellers ikke hører ind under traditionel bankdrift. Ambitionen er at være foran både de svenske og amerikanske banker, udtaler Internetchef John Andersen til Jyllands Posten.

Ud over traditionel bankdrift på Internettet arbejder Danske Bank på at åbne en e-handels plads på Internettet. Den slags ligger uden for almindeligt finansdrift, og kræver en ændring af lovgivningen for banker. Banker i Danmark er underlagt en række restriktioner med hensyn til, hvad de må beskæftige sig med. Den lov er imidlertid lavet før der var noget, der hed e-handel, og Danske Bank her derfor bedt Finanstilsynet om lov til at åbne e-handels pladsen.

Danske Bank overvejer desuden muligheden for at engagere sig i levering af teleydelser til kunderne, hvor man i forvejen samarbejder tæt samme med Tele Danmark.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs