MediaWatch

Telia sænker udlandstakster

Telia sænker udlandspriserne med mellem 12 og 66 procent for både erhvervs- og privatkunderne og for både fastnettet og mobilnettet.

Prisnedsættelsen omfatter alle de markeder, Telia leverer telefoni til. Men de største besparelser opnår telekunderne, når de ringer til de lande, danskerne oftest ringer til, nemlig: Norden, Europa, USA, Canada og Rusland.

Ifølge salgsdirektør Ernst Lillieholm er baggrunden for prissænkningen, at prisen er et af de kriterier, kunderne vælger teleudbyder efter, og det er derfor ikke nok med de bedste produkter &'>8211; priserne skal også være konkurrencedygtige. Telia vil være med til at nedbryde en af barriererne for kommunikation på tværs af landegrænser, nemlig samtalepriser som er markant højere for udlands- end for indlandsopkald.

Telia arbejder på en generel harmonisering af selskabets prisniveau, sådan at niveauforskellene mellem mobil-, internet- og fastnettakster gradvist udjævnes. Den monopolsituation, der har hersket i Danmark, har fastlåst prisniveauet på især fastnetsamtaler &'>8211; en situation, som Telia har været medvirkende til at ændre. Men prislejet ændres ikke på en nat.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Foreløbig kulmination på "grønlandssagen", Sjællandske køber op, sunde producentbundlinjer og TV 2 Play når nye kundehøjder. Mediebranchen har ikke ligget på den lade side i sommervarmen - få overblikket med ugens overflyvning.

Facebook lancerer podcast-funktion

Podcastproducenter får en ny kanal at nå potentielle lyttere på, når den sociale medieplatform i næste uge introducerer en særskilt podcast-funktion.

Seneste nyt

Se flere jobs