MediaWatch

Telia sænker udlandstakster

Telia sænker udlandspriserne med mellem 12 og 66 procent for både erhvervs- og privatkunderne og for både fastnettet og mobilnettet.

Prisnedsættelsen omfatter alle de markeder, Telia leverer telefoni til. Men de største besparelser opnår telekunderne, når de ringer til de lande, danskerne oftest ringer til, nemlig: Norden, Europa, USA, Canada og Rusland.

Ifølge salgsdirektør Ernst Lillieholm er baggrunden for prissænkningen, at prisen er et af de kriterier, kunderne vælger teleudbyder efter, og det er derfor ikke nok med de bedste produkter &'>8211; priserne skal også være konkurrencedygtige. Telia vil være med til at nedbryde en af barriererne for kommunikation på tværs af landegrænser, nemlig samtalepriser som er markant højere for udlands- end for indlandsopkald.

Telia arbejder på en generel harmonisering af selskabets prisniveau, sådan at niveauforskellene mellem mobil-, internet- og fastnettakster gradvist udjævnes. Den monopolsituation, der har hersket i Danmark, har fastlåst prisniveauet på især fastnetsamtaler &'>8211; en situation, som Telia har været medvirkende til at ændre. Men prislejet ændres ikke på en nat.

Mere fra MediaWatch

Public service-stationer trækker podcasts fra eksterne platforme

DR’s norske pendant, NRK, har det seneste år gjort sine syv største podcasts eksklusive på egen lydapp for at få større kontrol over prioritering og øge kendskabet til NRK’s indhold. Ifølge medieforsker hos DR er der tale om global trend, som DR følger nøje.

Pluto TV lancerer første danske kanal

Pixel.tv har i 15 år eksisteret selvstændigt på nettet, men får nu egen tv-kanal hos det Paramount Global-ejede Pluto TV. Det er led i den annoncefinansierede streamingtjenestes strategi om at udbyde mere lokalt indhold.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs