Reklamebranchen konsoliderer sig

MediaWatch

Den seneste tids storfusioner i medieindustrien og reklameannoncørernes stigende krav om at blive markedsført internationalt har forskudt magtforholdet overfor de traditionelt lokaltorienterede reklamebureauer.

Det er den udvikling de to reklamebureauer Publicis og Saatchi & Saatchi vil forsøge at imødekomme ved at slå sig sammen, for derved at stå stærkere, når mediemastodonterne forsøger at presse prisen. Med en samlet fusions-værdi på to milliarder euro, bliver det nye selskab verdens femtestørste reklamekoncern, skriver Berlingske Tidende.

I maj måned i år skabte WPP verdens største reklame koncern, da man opkøbte Young & Rubicam for 4,7 milliarder dollar.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også