MediaWatch

Reklamebranchen konsoliderer sig

Den seneste tids storfusioner i medieindustrien og reklameannoncørernes stigende krav om at blive markedsført internationalt har forskudt magtforholdet overfor de traditionelt lokaltorienterede reklamebureauer.

Det er den udvikling de to reklamebureauer Publicis og Saatchi & Saatchi vil forsøge at imødekomme ved at slå sig sammen, for derved at stå stærkere, når mediemastodonterne forsøger at presse prisen. Med en samlet fusions-værdi på to milliarder euro, bliver det nye selskab verdens femtestørste reklamekoncern, skriver Berlingske Tidende.

I maj måned i år skabte WPP verdens største reklame koncern, da man opkøbte Young & Rubicam for 4,7 milliarder dollar.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs