MediaWatch

Internettet er en nødvendighed

Til gengæld behøves de traditionelle virksomheder ikke frygte for udslettende konkurrence fra nye e-firmaer, for de har enten ikke penge nok til at drive e-handel, eller også kan de slet ikke drive forretning. Det mener vicepræsident Philip Deane fra managementkoncernen A.T. Kearney ifølge Berlingske Tidende.

Philip Deane ser mange muligheder for traditionelle virksomheders e-handel, men e-handel er blot et forretningsinstrument, og de almindelige, sunde forretningsregler gælder stadig. Derfor vil mange af de nye og håbefulde dot.com-virksomheder snart bukke under.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs