Voice og Radio2 vækst bremset

MediaWatch

Det vil formentlig være slut med DR-dominans én gang for alle, når alle effekter af medieforliget træder i kraft.

Gallups lyttertal for 1. kvartal 2000 viser imidlertid, at der blandt de kommercielle radioer har været lidt bevægelse. De seneste kvartalers højdespringere Voice og Radio2 må begge indkassere et lille fald, hvis man ser på ugentlig nettodækning. Ugentlig nettodækning regnes som en almen vurdering af radioernes markedsstyrke som annoncemedie.

SBS' Voice er dog klart den største enkelte private aktør med en ugentlig netdækning på 975.000 lyttere. Vinder er SBS' Voice POP, der også netop er lanceret i Odense, som er steget til en ugentlig netdækning på 341.000.

Radio2 og søsterkanal Uptown falder til en ugentlig dækning på lige under 700.000. Blandt de store aktører i Jylland er det Radio Viborg og Radio ANR grupperne, der markerer sig med henholdsvis 259.000 og 229.000.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også