MediaWatch

Succes med LetsBuyIt i Danmark

LetsBuyIt’s service går ud på at sætte udvalgte produkter til salg på Internettet, som forbrugerne kan bestille, og jo flere der bestiller, jo billigere bliver produktet.

Indkøbsportalens succes i Danmark har overrasket det svenske moderselskab, som havde forventet at danskerne var mere tilbageholdende med den slags koncepter. LetsBuyIt i Danmark har det næststørste antal brugere i de nordiske lande, hvor selskabet er repræsenteret. Det danske marked er dobbelt så stor som det norske og det finske, og overgås kun af moderlandet Sverige.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs