Senest er der blevet opkøbt otte Navision Solution Centre i USA og nu er turen kommet til Tyskland, der er Navisions største enkeltmarked. Aston vil endnu ikke oplyse, hvor mange virksomheder, der vil blive opkøbt i Tyskland, ej heller hvem det i givet fald bliver.
Forhandlernettet, der ellers er en meget vigtig konkurrenceparameter på Navisions marked, har altid været virksomhedens svage punkt. Aston’s mål er at supplere dette forhandlernet i samtlige de 23 lande, hvor Navision i dag er repræsenteret.
De sidste to dage i forrige uge steg Navisions aktier på Københavns Fondsbørs med hele 42 procent. Med den aktuelle børsværdi på 20,9 milliarder kroner repræsenterer Navision nu KFX-indeksets syvende største virksomhed, lige efter Unibank og Den Danske Bank.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.