Senest er der blevet opkøbt otte Navision Solution Centre i USA og nu er turen kommet til Tyskland, der er Navisions største enkeltmarked. Aston vil endnu ikke oplyse, hvor mange virksomheder, der vil blive opkøbt i Tyskland, ej heller hvem det i givet fald bliver.
Forhandlernettet, der ellers er en meget vigtig konkurrenceparameter på Navisions marked, har altid været virksomhedens svage punkt. Aston’s mål er at supplere dette forhandlernet i samtlige de 23 lande, hvor Navision i dag er repræsenteret.
De sidste to dage i forrige uge steg Navisions aktier på Københavns Fondsbørs med hele 42 procent. Med den aktuelle børsværdi på 20,9 milliarder kroner repræsenterer Navision nu KFX-indeksets syvende største virksomhed, lige efter Unibank og Den Danske Bank.
Mere fra MediaWatch
Briefing: Ugen i mediebranchen
Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.