MediaWatch

Kamp om julehandelen i USA

Konkurrencen mellem e-handelsbutikker har her i de hektiske juledage været så hård, at butikkerne har måttet lokke kunderne med utrolige høje rabatter, for at få dem til at købe. Ifølge Politiken mener branchekyndige, at rabatterne i flere tilfælde har været så høje, at de vil medføre direkte underskud for de involverede butikker, hvoraf mange forventes at bukke under. Men butikkerne tror øjensynligt på, at hvis de blot får gennemført et salg, så vil kunderne blive loyale og vende tilbage til den pågældende site en anden gang for at købe.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs