MediaWatch

Netbutikker overtræder markedsføringsloven

En tur rundt på de mange internetbutikkers hjemmesider signalerer, at der er rigtig godt gang i internethandelen herhjemme, for hylderne bugner af varer. Men den besøgende, som også ønsker at købe et af de annoncerede slagtilbud, må ofte gå forgæves, for varerne er i mange tilfælde udsolgte, kort tid efter de er blevet annonceret.

Det er i strid med markedsføringsloven, udtaler Estrid Lind, jurist forbrugerstyrelsen i Politiken. Der gælder de samme regler for netbutikker, når de annoncerer for varer, som der gælder for en butik på gaden. Enten skal de fortælle kunderne, at de ikke har ret mange varer, eller sørge for have det.

Problemet er blot, at der ikke er noget at stille op for kunder i den slags situationer, for kunderne kan ikke gøre krav på at få varen udleveret til den annoncerede pris.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs