" Kommerciel radio står for 28 pct. af lytningen i 2. kvt. (mod 26 pct i 1.kvt) og DRs kanaler for 66 pct. (69 pct). Resten - 6 procentpoint - fordeler sig mellem udenlandsk radio og græsrodsradio. DRs tab sker hos P4 og P2. Væksten for kommerciel radio skyldes primært en pæn vækst hos Voice, der nu aflyttes af næsten 900.00 på ugebasis. Andre kommercielle radioer som Radio2, Uptown og alle radioer under ""Radio Jylland"" paraplyen står stabilt."
Mere fra MediaWatch
En ny medieaftale kan være på trapperne
Medieordførerne fra stort set alle partier i Folketinget er kaldt til møde uden bagkant onsdag eftermiddag. Med udsigt til sommerferie om få uger spidser de månedlange forhandlinger om en ny medieaftale til. Flere forventer, en aftale kan lande de kommende dage. Men der er stadig uenighed om afgørende spørgsmål, erfarer MediaWatch.