MediaWatch

Dansk koncept sælger godt

" I hvert fald er det en ide, som udlandet er bidt på i en sådan grad, at TV 2 og Wegelius TV indtil videre har solgt programformatet til Spanien, Italien, Sverige og Norge, mens fjorten andre lande - blandt andet Kina, USA og Australien - har vist stor interesse. ""Det er virkelig et kick. Vi er meget overraskede over, at så mange er tændt på vores lille ide,"" sagde TV2s underholdningschef, Palle Strøm, i går i Cannes hvor den halvårlige MIP TV-festival begyndte. Her mødtes TV-stationer fra hele verden for at købe og sælge programmer til hinanden. Sidste år stod TV 2 med valget mellem at købe et udenlandsk underholdningsprogram eller udvikle et selv, og i dag er Palle Strøm meget tilfreds med, at man valgte det sidste. Den store Klassefest er nemlig blevet fantastisk populær i Danmark, hvor udsendelsen hver fredag har 1,3 millioner seere."

Mere fra MediaWatch

Mediekommentator kalder medieforlig en "lappeløsning"

Endnu en smal medieaftale er landet, uden der bliver foretaget markante ændringer af rammerne for de danske medier, som medievirksomheder kan slå sig på, lyder vurderingen fra mediekommentatorer. De store ændringer er udsat med en lang række udvalg og undersøgelser, og spørgsmålet er, hvor mange af regeringens mål, der reelt kan føres ud i livet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs