Breaks er vejen til vækst

MediaWatch

Ifølge Jesper Sehested Lund, TvDanmark, ville den eneste væsentlige mulighed for at øge reklameindtægterne på tv-siden være at tillade reklamer i selve programmerne. Som det ser ud i dag, er der grænser for, hvor mange reklamer, der kan afvikles før og efter en udsendelse. Sehested Lund pointerer i den forbindelse, at et program som TV3's Robinson Ekspeditionen ville være utænkeligt hos TV Danmark. Programmet er ganske enkelt så langt, at det ikke kunne lade sig gøre at få økonomi i det, hvis man var henvist til kun at sende reklameblokke før og efter udsendelsen. På TV Danmark er situationen, at de dyre egenproduktioner ikke kan løbe rundt økonomisk, fordi de så at sige skal hente reklameindtægter fra andre programmer også.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også