MediaWatch

Breaks er vejen til vækst

Ifølge Jesper Sehested Lund, TvDanmark, ville den eneste væsentlige mulighed for at øge reklameindtægterne på tv-siden være at tillade reklamer i selve programmerne. Som det ser ud i dag, er der grænser for, hvor mange reklamer, der kan afvikles før og efter en udsendelse. Sehested Lund pointerer i den forbindelse, at et program som TV3's Robinson Ekspeditionen ville være utænkeligt hos TV Danmark. Programmet er ganske enkelt så langt, at det ikke kunne lade sig gøre at få økonomi i det, hvis man var henvist til kun at sende reklameblokke før og efter udsendelsen. På TV Danmark er situationen, at de dyre egenproduktioner ikke kan løbe rundt økonomisk, fordi de så at sige skal hente reklameindtægter fra andre programmer også.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs