MediaWatch

TV 2 belastede sine fjender

Årsagen er, at kanalen i søndags lancerede en nyhed, som åbenbart ikke var en nyhed om boksere i USA, der angiveligt bokser under falsk navn. I indslaget, der bl.a. var baseret på interviews med TV 2s samarbejdspartner Anders Vester, anklages en amerikansk boksekommissær, og der er udfald mod DR og Mogens Palle. Sidstnævnte er ingen ven af TV 2, og sagen har skærpet det uhyre anspændte forhold, der er mellem DR og TV2s sportsafdelinger. De to afdelinger taler ikke sammen. Aftaler om sportsrettigheder forhandles i dag på direktionsplan.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Inddrag brugerne i din personalisering

Personalisering er ikke en invasion af redaktionel selvstændighed, hvis vi selv tager ansvar for, hvordan det implementeres - men alligevel ender personaliseret indhold ofte i bjælke 13 på websitet. Sådan lyder det fra ugens klummeskribent Malte Jørstad, som giver et par råd til at gøre oplevelsen nemmere for både medie og modtager.

LA sendte politisk tv-reklame under FCK-kamp

Trods dansk forbud mod at sende politiske reklamer på tv tonede Liberal Alliance alligevel frem med politiske budskaber i reklamepause på TV3+ onsdag. Det kunne ske, fordi TV3+ sender fra Sverige, skriver LA-formand på Twitter.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs