Facebook, Twitter og Google underskriver fælles standarder for hadefuldt indhold

Sammen med marketingbureauer og -agenturer har en række techselskaber indgået en aftale om et sæt fælles industristandarder for, hvornår indhold kategoriseres som hadefuldt eller skadeligt for brugere på deres platforme.
Facebook, Google og Twitter er blandt selskaberne, der er nået til enighed om et sæt industristandarder for fælles definitioner af skadeligt og hadsk indhold på nettet. | Foto: Kenzo Tribouillard/AFP/Ritzau Scanpix
Facebook, Google og Twitter er blandt selskaberne, der er nået til enighed om et sæt industristandarder for fælles definitioner af skadeligt og hadsk indhold på nettet. | Foto: Kenzo Tribouillard/AFP/Ritzau Scanpix

De internationale techselskaber Facebook, Google og Twitter er blandt selskaberne, der er nået til enighed om et sæt industristandarder for fælles definitioner af skadeligt og hadsk indhold på nettet. Det rapporterer flere udenlandske medier, heriblandt Marketing Interactive.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også