MediaWatch

Udgiver dropper to mandemagasiner

Kraftige fald i læsertallene betyder, at de engelske mandemagasiner FHM og Zoo lukker.

Den danske udgave af FHM lukkede i 2009

Mere end 700.000 magasiner solgte mandemagasinet FHM hver måned omkring 2000. I dag er oplaget faldet til under 67.000, og det får nu udgiveren Bauer Media til at lukke den engelske udgave af magasinet. Det skriver The Guardian.

I samme ombæring dropper Bauer Media også Zoo, et andet magasin rettet mod mænd.

Forklaringen på lukningerne er et kraftigt fald i salget af magasinerne. Alene fra 2014 til første halvår af 2015 faldt FHM’s oplag med mere end 20 pct. I samme periode var faldet for Zoos vedkommende på 12 pct. Ifølge The Guardian lå Zoos oplag til sidst på lidt over 24.000 om måneden. I 2005 var oplaget på 260.000.

Herhjemme lukkede Bonnier Publications tidligere på året den trykte udgave af magasinet M!. Det eksisterer i dag udelukkende i en onlineudgave på hjemmesiden mmm.dk. Det betyder, at det eneste eksisterende danske herremagasin på print er Euroman.

Mere fra MediaWatch

Vestager forventer techlov træder i kraft inden for et år

Europa-Parlamentet arbejder på højtryk for at få stemt de to kommende techlovpakker igennem inden sommer, så de sidste skridt kan tages i efteråret. Allerede næste forår forventes store dele af de to lovpakker at træde i kraft, melder EU’s konkurrencekommissær Margrethe Vestager og EU-parlamentariker Christel Schaldemose.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs