MediaWatch

Ulf Lund bliver ny direktør for Boxer TV

TDC's mediedirektør Ulf Lund tiltræder til august som adm. direktør for Boxer TV.

Ulf Lund tiltræder 1. august 2015 som adm. direktør for Boxer TV A/S.

Det meddeler Boxer TV i en pressemeddelse.

Han kommer fra TDC, hvor han siden 2001 blandt andet har fungeret som programdirektør i YouSee, kommunikationsdirektør for TDC-koncernen, vicedirektør i YouSee, og nu mediedirektør med ansvar for al indhold på tværs af TDC-koncernens mange platforme.

"Boxer er succesfuldt opbygget, og siden sidste år er selskabet også økonomisk rentabelt. Nu venter den næste store rejse, som skal transformere Boxer fra en traditionel tv-udbyder til en moderne indholdsleverandør med hylderne fulde af spændende indhold på mange platforme. Vi kunne ikke ønske os nogen bedre til opgaven end Ulf," udtaler Åsa Sundberg, koncernchef for Teracom Boxer Group, i en pressemeddelelse.

Den udfordring glæder Ulf Lund sig til at gå i gang med.

"Det bliver en fantastisk udfordring at være med til at finde den helt rigtige plads for Boxer som en lille og vågen tv-distributør, der gør tingene på sin helt egen måde i fremtidens konvergerende mediemarked, hvor streaming og flow-tv smelter sammen og udkommer på alle tænkelige platforme. Jeg har været med på en superspændende rejse med TDC, men nu har jeg fået chancen for at få foden under eget bord, og det glæder jeg mig utrolig meget til," udtaler den kommende chef for Boxer.

Ulf Lund afløser Steen Ulf Jensen, der har stået i spidsen for Boxer siden 2006.

Hvad venter ny Boxer TV-direktør? 

Steen Ulf Jensen forlader Boxer TV 

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs