MediaWatch

Søndagsavisen udvider aktiviteterne på nettet

Nyt site skærper avisens digitale fokus på forbrugerstof og skal gøre det muligt at sælge dyrere bannerannoncer.

Søndagsavisen lancerer i dag Testuniverset.dk, der samler tests fra både danske og europæiske sites. Det skriver Søndagsavisen i en pressemeddelelse.

Det nye testsite vil foruden avisens egne tests samle hovedresultaterne fra europæiske testsites i en række kategorier. Testsuniverset.dk fokuserer på de kategorier, hvor danskerne bruger flest penge, og har til at begynde med otte kategorier. Målsætningen er i alt 12 kategorier inden jul.

Bannerplaceringerne på det nye testsite vil være relativt dyrere end på normale mediesites, forklarer ansvarshavende chefredaktør og adm. direktør for Søndagsavisen, Arne Ullum, i pressemeddelelsen.

"Vi har undersøgt markedet hos blandt andet internationale mediebureauer, og her er meldingen klart, at netop testsites er dyrere, fordi annoncørerne kan ramme forbrugerne med et budskab på det helt optimale tidspunkt, lige før de beslutter sig for, hvilket produkt de vil købe," siger Arne Ullum.

Ifølge Arne Ullum vil der fortsat være vandtætte skotter mellem annoncering og det redaktionelle indhold af tests.

Mere fra MediaWatch

Femina henter ny redaktør fra Berlingske

Digital nyhedsredaktør på Berlingske rykker til Femina, hvor hun bliver ny forsideredaktør og jourhavende som del af en journalistisk oprustning på aktualitetsstoffet på det Aller-ejede kvindebrand.

Kulturminister om regulering af sociale medier: Vi har sovet i timen

Regeringen er på vej med et lovforslag om regulering af ulovligt indhold på sociale medier. Det er led i en ambition om i højere grad at kunne stille techselsaber til ansvar for spredningen af indhold på deres platforme. Men der mangler et opgør med indhold, der er skadeligt uden at være ulovligt, lyder det fra kulturministeren.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs