
Det er den 40-årige Morten Gleerup, der kommer fra Scanenergi, som bliver ny marketingchef for Jylllands-Posten. Han afløser Jeppe Schyth Olsen, der stoppede i oktober.
Hos Jyllands-Posten får Morten Gleerup det overordnede ansvar for marketing- og kommunikation.
"Jeg skal selvfølgelig tage mig af både offline og online, men jeg kommer til at have meget fokus på den digitale kunderejse, og det er da også det digitale, jeg især har med i min bagage fra mine tidligere job," siger Morten Gleerup.
Morten Gleerup har tidligere været ansat i Vestas, hvor han i skiftende roller havde ansvaret for henholdsvis digital marketing og en-til-en marketing under marketingdirektør Morten Albæk.
Før det var Morten Gleerup syv år i Maersk, hvor han bl.a. havde ansvaret for e-commerce for Rusland, Norden og Baltikum.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.