MediaWatch

Energiselskab leverer ny marketingchef til Jyllands-Posten

Morten Gleerup kommer fra Scanenergi og bliver ny marketingchef på Jylllands-Posten.

Foto: PR-foto

Det er den 40-årige Morten Gleerup, der kommer fra Scanenergi,  som bliver ny marketingchef for Jylllands-Posten. Han afløser Jeppe Schyth Olsen, der stoppede i oktober.

Hos Jyllands-Posten får Morten Gleerup det overordnede ansvar for marketing- og kommunikation.

"Jeg skal selvfølgelig tage mig af både offline og online, men jeg kommer til at have meget fokus på den digitale kunderejse, og det er da også det digitale, jeg især har med i min bagage fra mine tidligere job," siger Morten Gleerup.

Morten Gleerup har tidligere været ansat i Vestas, hvor han i skiftende roller havde ansvaret for henholdsvis digital marketing og en-til-en marketing under marketingdirektør Morten Albæk.

Før det var Morten Gleerup syv år i Maersk, hvor han bl.a. havde ansvaret for e-commerce for Rusland, Norden og Baltikum.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs