Medieforbrugere er skeptiske over for brugen af AI på nyhedsredaktioner

Respondenterne i undersøgelsen er bekymrede for, hvad brugen af AI vil betyde for mediernes troværdighed.
AI er et centralt tema i ny rapport fra forskningsinstitut. | Foto: Dado Ruvic
AI er et centralt tema i ny rapport fra forskningsinstitut. | Foto: Dado Ruvic

De fleste medieforbrugere i USA og Storbritannien vil ikke være trygge, hvis AI står for størstedelen af indholdsproduktionen på nyhedsrdaktioner. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også