Alternativ til tilbudsaviser lokker kunder i dagligvarebutikker
Som et alternativ til Coops centralt styrede, landsdækkende tilbud lokker flere og flere af koncernens butikker med lokale, skræddersyede ’ja tak-tilbud’ på Facebook – og inflationen har kun boostet opslagenes succes. Det skriver Politiken.
Ja tak-opslagene kan for en kort periode løfte en butiks omsætning markant, og har ”langt hen ad vejen erstattet trykte annoncer i lokale aviser,” siger seniormarketingchef i Coop Rikke Bangild til Politiken.
Tilbudstypen fungerer således, at kunderne skriver ”ja tak” i kommentarfeltet til en butiks opslag med tilbud på varer, der enten udbydes i begrænset antal eller for en tidsbegrænset periode, for så at modtage et ordrenummer, som de kan hente varerne med i butikken.
De fleste af Coops Kvickly- og Superbrugsen-butikker har en Facebook-profil, de bruger som annoncekanal, men det kræver tid, digitale kompetencer og en stor gruppe af følgere for hver enkelt butik at få succes med markedsføringen, påpeger Rikke Bangild.
Alternativer til trykte tilbudsaviser, der ofte bliver omdelt sammen med lokalaviser, har i flere år været diskuteret og afprøvet af forskellige detailbutikker, i forbindelse med at ville nedbringe klimabelastningen fra tryksagerne samt udgifter til både tryk og omdeling, der har været stigende i flere år.
Denne artikel er leveret sammen med MediaWatchs søstermedie DetailWatch.
Relaterede artikler:
Firma bag Etilbudsavisen femdobler bundlinjen
For abonnenter
Lidl nedlægger tilbudsavis i Odense permanent
For abonnenter