Schibsted dropper teknologicenter i London

Den norske mediekoncern Schibsted skrinlægger sit teknologicenter i den britiske hovedstad. Riskoen var for høj, lyder det fra koncernchefen.
Schibsted. PR foto. | Foto: PR-foto
Schibsted. PR foto. | Foto: PR-foto

Godt fire år efter mediekoncernen Schibsted gik ind i London med et større teknologicenter, har det norske selskab nu besluttet at trække sig ud igen, skriver Kampanje med henvisning til nyhedsbureauet NTB.

Siden 2014 har den norske mediekoncern investeret 2,5 mia. norske kroner i projektet, som har eksisteret under navnet Schibsted Products & Technology UK Limited. Formålet med projektet har været at udvikle nye platforme og komponenter til medie- og rubrikannonceforretningerne i Schibsted.

"Efter at have kørt og testet i et stykke tid fandt vi ud af, at risikoen forbundet med dette var for høj, og at det ville være bedre at gå med en sekventiel model," forklarede Schibsteds koncernchef, Rolv Erik Ryssdal, ved en præsentation i Stockholm i sidste uge, skriver NTB.

Det var som led i en massiv oprustning inden for produktudvikling og teknologi, at den norske mediekoncern annoncerede planerne om at åbne kontoret i London. I samme ombæring åbnede koncernen kontorer i Barcelona og Stockholm med henblik på at ruste koncernen til fremtidens digitale udfordringer.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også