Mediehuse trækker stikker på Bilzonen

Bilportalen Bilzonen, der er ejet af Berlingske Media, JP/Politikens Hus og TV 2, lukker efter nytår.

Efter mere end 10 år i luften er tiden løbet ud for brugtbilportalen Bilzonen, der lukker med udgangen af februar 2017. Det skriver Motor-magasinet.

"Ejerne har besluttet at lukke sitet som følge af svigtende resultater," siger konstitueret adm. direktør Søren Eriksen til Motor-magasinet, der har haft et samarbejde om motorstof med Bilzonen.

Ejerkredsen bag Bilzonen består af medietrekløveret Berlingske Media, JP/Politikens Hus og TV 2, der tidligere også har drevet jobportalen Jobzonen i fællesskab. 

Beslutningen om at lukke Bilzonen kommer kort tid efter, at JP/Politikens Hus meddelte, at huset lukker Jobzonen, som koncernen har været eneejer af de seneste år.

 JP/Politikens Hus lukker Jobzonen

Lige som Jobzonen har Bilzonen været en skrantende forretning for ejerne. Efter underskudsår i nullerne, der kulminerede med finanskrisen i 2009 med et tab på 29 mio. kr., er Bilzonens økonomi forbedret, men uden den overbevisende lønsomme udvikling. To år med beskedne overskud i 2012 og 2013 blev afløst af røde tal på bundlinjen i 2014 og 2015.

Bilzonen blev oprindeligt etableret af Berlingske omkring årtusindeskiftet. I 2003 købte JP/Politikens Hus og TV 2 sig ind i portalen og trekløveret har siden drevet selskabet i fælleseje.

Selskabet har ifølge seneste årsregnskab for 2015 otte fuldtidsansatte.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også