MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
POLFOTO_39468629.jpg Foto: Cecile Smetana/Polfoto/Arkiv

JP/Politikens Hus åbner for programmatisk salg på aviser

I samarbejde med dansk salgsplatform indfører koncernen automatiseret annoncesalg på alle fire printmedier.

AF

Vi kender automatiseret annoncesalg fra den digitale verden, men nu trækker JP/Politikens Hus også salgsmetoden ned over sine printprodukter.

I samarbejde med den danske teknologivirksomhed Adform indfører JP/Politikens Hus fra årsskiftet automatiseret salg af printannoncer på alle koncernens printtitler, Ekstra Bladet, Jyllands-Posten, Politiken og Politikens Lokalaviser. Det skriver JP/Politikens Hus i en pressemeddelelse.

"Mange af vores store kunder hos mediebureauerne har efterlyst bedre muligheder for at optimere annonceindkøbet på tværs af medieplatforme. Vi er derfor glade for, at vi nu kan tilbyde dem at foretage et automatiseret printindkøb på samme platform, som mange anvender til det digitale indkøb" siger Dorthe Bjerregaard-Knudsen.

Tiltaget bliver lanceret med data om læsertal fra TNS Gallup, og JP/Politikens Hus forventer at koble flere datamuligheder - både offline og online - på undervejs.  

Ifølge JP/Politikens Hus er platformens fordele de samme som de kendes fra det digitale, automatiserede salg: Et bedre overblik og smidigere arbejdsgange. Koncernen forventer, at blandt andet tv-medierne også kaster sig over det automatiserede salg, og at det på sigt dermed vil blive muligt for annoncørerne at indkøbe på tværs af mediegrupper i det system.

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her