MediaWatch Logo Top
Log ind
ANNONCE
SimonHovmandStilling006.jpg Foto: PR-foto

Hovmand-Stilling bliver PR-chef i prisportal

Prisportal hyrer den tidligere chefredaktør på Metroxpress til at stå i spidsen for PR, kommunikation og public affairs.

AF

BLÅ BOG: Simon Stilling

  • Uddannet fra Ekstra Bladet i 2004 og indledte karrieren på samme avis.
  • Fra 2007 redaktør og senere nyhedschef på 24timer, indtil han i 2009 vendte tilbage til EB som forsideredaktør og senere nyhedschef på ekstrabladet.dk.
  • Skiftede i 2012 til TV 2 og stillingen som digital nyhedschef, inden han i 2013 blev hentet til Metroxpress, hvor han var chefredaktør indtil 2016, hvor han forlod stillingen i forbindelse med fusionen mellem Metroxpress og BT.
  • Fra 2016 til 2017 var han selvstændig med firmaet Next Digital og projektchef for TV Østs kommende Youtube-kanal målrettet unge, inden han i september 2017 blev chef for PR, kommunikation og public affairs i prisportalen Samlino.
Simon Hovmand-Stilling, tidligere chefredaktør på Metroxpress og digital chef for TV 2 Nyhederne, skifter mediebranchen ud med den finansielle sektor.

Simon Hovmand-Stilling er således blevet ansat som chef for PR, kommunikation og public affairs i prisportalen Samlino, der sammenligner produkter inden for bank-, tele- og forsikring. Det oplyser Samlino i en pressemeddelelse.

"Jeg er super glad for, at Simon har valgt Samlino.dk, da jeg er overbevist om, at vi er et godt match. Samlino.dk er kommet rigtig flot fra start, men vi vil gerne styrke brandet yderligere, så vi kan hjælpe endnu flere med vores platform – og den opgave er Simon den helt rette til at løse," udtaler Samlinos bestyrelsesformand og medstifter Mads Faurholt-Jørgensen i pressemeddelelsen.

En række store investorer skød sidste sommer 150 mio. kr. i Samlino, som skal gøre portalen til den største i Danmark. Simon Hovmand-Stilling skal bidrage til at løfte den ambition.

"Der var ikke så meget at tænke over, da muligheden bød sig. Samlino.dk tilbyder et unikt produkt, der i den grad er til gavn for de danske forbrugere, og samtidig er det en mulighed for at arbejde sammen med nogle vanvittigt dygtige mennesker. Jeg glæder mig til at komme i gang med arbejdet," udtaler Simon Hovmand-Stilling.

Han var frem til november 2016 chefredaktør på gratisavisen Metroxpress, men forlod avisen i forbindelse med fusion med BT, hvor de to medier blev lagt sammen til det nye selskab BTMX. Senest har han som selvstændig med firmaet Next Digital bl.a. arbejdet som projektchef for en digital tv-kanal på Youtube for TV Øst. Det kapitel lukker han nu, men færdiggør projektet for TV Øst sideløbende med opstarten hos Samlino, oplyser han. 

Modtag nyhedsbrev fra MediaWatch gratis
Velkommen til debatten
Når du kommenterer, accepterer du debatreglerne på MediaWatch
Har du spørgsmål? Find svaret her