MediaWatch

Den Korte Avis-debat kan gøre annoncører mere kritiske

Debatten om annoncørernes afgang fra Den Korte Avis kan sætte fokus på kvalitet i online annoncering, mener annoncedirektør og bureauchef.

En række annoncører trak i sidste uge deres annoncering fra Den Korte Avis, efter de var blevet gjort opmærksomme på deres reklameindkøb på det indvandrerkritiske netmedie, der er drevet af Ralf Pittelkow og Karen Jespersen. | Foto: Peter Hove Olesen/Polfoto

Hvorfor ved annoncører ikke, hvor de reklamerer på nettet? Det spørgsmål står bl.a. tilbage, efter flere annoncører har trukket sig fra Den Korte Avis - og tilsyneladende har været uvidende om deres bidrag til netmediets annonceomsætning.

Tilfældet er ikke enestående. For nylig trak Novo Nordisk sig fra det kontroversielle amerikanske mediesite Breitbart News. Det skete, efter aktivistgruppen Sleeping Giants havde gjort medicinalkoncernen opmærksom på deres reklamer på sitet. 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs