MediaWatch

Netflix & co. på vej mod mainstream

1,4 mio. danskere har benyttet muligheden for at se film og serier on demand på den ene eller anden måde, men især via Netflix, viser ny Mindshare-undersøgelse.

Der er en halv mio. on demand-sultne danskere, der lige nu skifter rundt mellem de mest profilerede udbydere, som Netflix, Viaplay, HBO, mfl., vurderede Viaplays Country Manager forleden.

Realiteten er dog, at langt flere er interesseret i on demand tv-brug, hvis man ser på fænomenet i bredere forstand.  Det gør Mindshare i bureauets seneste udgave af ’Fremtidens TV’ analyse.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 fortsætter reklamevækst - millionforlig kapper af overskud

Ny tocifret vækst i reklamesalget er med til at sende TV 2's omsætning over 2,5 mia. kr. efter tredje kvartal. Øgede omkostninger og trecifret millionerstatning til Discovery sænker bundlinjen. "Det går godt for TV 2, men udfordringsbilledet er det samme," siger finansdirektør.

Stifter af Radio24syv om Loud-skifte: Kritikken er forståelig

Private aktørers kritik af Berlingske Medias mulige overtagelse af Radio Loud er forståelig, mener Lisbeth Knudsen, der som tidligere topchef i mediehuset var med til at skabe Radio24syv og monopolbruddet på taleradio. Radiodirektør mener, det vil skævvride konkurrencen, men det vil Radio- og tv-nævnet næppe skele til i sin afgørelse, mener professor.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs