MediaWatch

Ritzau og mediehuse går sammen om robot: "Det er ekstremt vigtigt for forretningen"

En ny robot skal gøre det muligt at personificere brugerflader, pulje historier inden for samme emne og forstå, hvad der får brugerne til at betale for et abonnement. Potentialet er stort, mener digital udviklingschef på Børsen, der er med som én af 12 partnere. JP/Politikens Hus står udenfor og barsler med eget projekt.

Foto: Niels Hougaard/ERH

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs