MediaWatch

Dansk kendisblogger hiver endnu et millionoverskud hjem

Mascha Vang forsvarede i 2018 sin position som en af landets mest populære bloggere og kunne på den baggrund føje nogle ekstra hundredtusinder til bundlinjen.

Foto: Screenshot af Maschavang.dk

Den danske kendisblogger Mascha Vang genererede med sin blogforretning for fjerde år i træk et millionoverskud i 2018.

Sidste år hev hun således igen sin bruttofortjeneste op med godt 200.000 kr. til lige over de 3 mio. kr. efter et mindre dyk i 2017. Samtidig blev årsresultatet før skat hevet op fra 2,3 til 2,5 mio. kr., ligesom der tilsvarende blev føjet et par hundredtusinder til nederste linje i resultatopgørelsen, så der på bundlinjen stod 1,96 mio. kr. ved udgangen af året.

Tallene fremgår af Mascha Vang ApS' netop offentliggjorte årsregnskab, som får stemplet "tilfredsstillende" fra ejeren, der også vurderer, at "den positive udvikling fra 2018 ser ud til at fortsætte" ind i 2019, lyder det i ledelsesberetningen.

Årsregnskabet er det første fra bloggeren, efter Mascha Vang i slutningen af 2017 frasolgte sit blogselskab Blogly med tilhørende 18 bloggere til den tidligere konkurrent Bloggers Delight.

Hun er fortsat som blogger under Blogly-brandet, men har holdt sin egen, selvstændige blogvirksomhed uden for Bloggers Delight efter opkøbet. Ændringerne har dog ikke haft den store indflydelse på kendisbloggerens eget salg og overskud, fremgår det.

Det har i skrivende stund ikke været muligt at få uddybende kommentarer til året fra Mascha Vang.

Omsætningen på maschavang.dk er primært drevet af annoncørsamarbejder, heriblandt ambassadørskaber, samt sponsorede indlæg og bannerannoncer på bloggen. Dertil kommer en beautylinje med selvbrunerprodukter, der er udsprunget af hendes eget brand.

Hvor stor en onlinetrafik hun i 2018 kunne høste på månedlig basis, fremgår ikke, men Mascha Vang har tidligere oplyst, at hun har mellem 250.000 og 500.000 unikke månedlige læsere og godt 2,5 mio. sidevisninger. Bloggens popularitet udsprang af, at Mascha Vang blev et kendt ansigt i midten af 00'erne som realitydeltager i bl.a. Paradise Hotel i 2005.

Hun har efterfølgende føjet en stribe af andre reailty- og underholdningsprogrammer til cv'et, mens hun har bygget en forretning op omkring sin blog.

Minister vil lokke bloggere og influencere med skatterabat

Bureauer: Influencer marketing er "det vilde vesten"

Bloggers Delight overtager skrantende konkurrent

Blognetværk solgte mere - men faldt på bundlinjen

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere