MediaWatch

"Anbefalinger er ikke nogen silver bullet"

Anbefalingernes magt: Anbefalingsmaskiner er blevet et uundgåeligt konkurrenceparameter for indholdssalg online. MediaWatch kigger på teknikken og hører om erfaringerne hos danske medievirksomheder. I denne artikel har vi talt med de to største danske streaming-tjenester, DRTV og TV 2 PLAY.

Clara Mai Kunstmann, Head of Digital Development hos TV 2.

Hvad er der at se på Netflix? Det spørgsmål vil streaming-giganten hellere end gerne hjælpe med. Et af de afgørende parametre i streaming-verdenen er evnen til at præsentere brugeren for personaliseret indhold og dermed fastholde dem som kunder.

Som vi skrev i den første artikel om anbefalingsmaskiner, har Netflix i en årrække satset stort på teknologien. Og hos TV 2 har man arbejdet med anbefalinger siden starten i 2012, da Sputnik blev til TV 2 PLAY.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs