MediaWatch

Norske annoncører bruger milliarder på indhold

Content marketing vinder frem i annoncørernes budgetter. I Norge bruger annoncørerne samlet set tre mia. kr. på annoncørbetalt indhold ifølge ny europæisk undersøgelse.

Foto: /ritzau/Thomas Borberg

I Norge er investeringerne i content marketing blevet en stor del af reklamemarkedet. Ifølge en ny stor europæisk undersøgelse lavet af International Content Marketing Forum investeres der tre mia. kr. årligt i den relativt nye reklametype, der bygger på indhold, der har redaktionel karakter. Det skriver det norske medie Kampanje.

Til sammenligning udgør det "traditionelle" norske reklamemarked på tv, radio, digitalt og print m.v. i dag en omsætning på omtrent 15 mia. kr., skriver Kampanje.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs