MediaWatch

Danske podcastproducenter: Modning af markedet skærper produktionskrav

Hvis podcastmediet skal tage skridtet videre til for alvor at blive hvermandseje, er professionalisering en del af vejen frem, mener en række producenter, som befinder sig forskellige steder i markedet.

Foto: Ritzau Scanpix/Erik Refner

Markedet for podcasts er vokset over de seneste år, men er på mange måder stadig et uudforsket territorium med uprøvede kommercielle muligheder, lyder vurderingen fra en række danske podcastproducenter.

DR Medieforsknings årlige rapport om "Medieudviklingen i Danmark" viste for andet halvår 2017, at 15 pct. af danskerne ugentligt bruger podcast – en stigning fra 9 pct. året før. 25 pct. af danskerne mellem 20 og 39 år lyttede ugentligt til podcasts, mens blot 5 pct. af danskere over 60 år ugentligt benyttede sig af mediet. I rapporten blev det konkluderet, at "podcastmarkedet er ved at modnes i Danmark".

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs