MediaWatch

Ørskov: "Vi vil sælge vores indhold til den pris, folk vil betale"

Digitale nyhedsmedier kan være på vej til at blive momsfritaget. Men JP/Politikens Hus' adm. direktør lover ikke, at det vil føre til billigere abonnementer.

Stig Ørskov, adm. direktør, JP/Politikens Hus. | Foto: Stine Holmgaard Tidsvilde

Der er udsigt til, at momsen på digitale nyhedsmedier fjernes, men det er ingen garanti for, at de digitale abonnementer også bliver billigere, skriver Politiken.

Den digitale nulmoms har længe været et ønske hos dagbladene, og tirsdag kom det et stort skridt nærmere virkeliggørelse. Det skete, da EU's finansministre gav grønt lys for, at EU's medlemslande kan sænke den digitale moms.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Debat: Mediepolitik uden jordforbindelse

Magter folketing og regering at lave en medieaftale, der kan gennemføres, og vil den fungere i virkelighedens mediemarked? Sporene skræmmer. Den seneste medieaftale fra 2018 er et klart eksempel på, hvor galt det kan gå. Men den var desværre ikke en undtagelse. Sådan lyder det fra rådgiver og tidl. generaldirektør i DR Christian S. Nissen i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs