MediaWatch

DR poster millioner i digital personalisering

Brugerne skal have en mere personaliseret oplevelse af DR's digitale tilbud. For at opfylde den ambition har DR skudt gang i en række udbud, der for et millionbeløb skal løfte den teknologiske formåen.

Foto: /Scanpix/ritzau/Mads Claus Rasmussen

Brugere, der klikker sig forbi dr.dk og DR TV, skal have en mere personlig oplevelse af DR's digitale tilbud. Til det formål har DR skudt gang i flere udbud af ny teknologi, som skal hjælpe processen på vej.

Blandt de opgaver, som DR har sendt i udbud, er personalisering af DR's streamingtjenester på både tv og radio. Her er valget faldet på leverandøren Think Analytics, som leverer samme teknologi til britiske BBC. Den del af personaliseringen vil efter planen slå igennem på DR TV sidst på året.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Grønne Aller-regnskaber, tilføjelse til Podimo-top og opgør med techkæmper er blandt strømmene, der formede ugens nyhedslandskab i Mediedanmark. Få et overblik med denne briefing.

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs