MediaWatch

Her er de største annoncekanaler i 2017

Annoncemarkedet blev mere digitalt sidste år. Tre af de fem største mediekanaler og annoncørfavoritter er digitale, og online-omsætningen står nu for 54 pct. af det samlede marked, der voksede beskedent, viser årsopgørelse.

Foto: Ritzau Scanpix/Thomas Borberg

Med en vækst på 2,1 pct. til i alt 13,636 mia. kr. var udviklingen på annoncemarkedet i 2017 i den lunkne kategori. Det viser opgørelsen Det Danske Reklamemarked 2017, der tidligere hed Reklameforbrugsundersøgelsen, fra IRM, Danske Medier og Kreativitet og Kommunikation.

Året forstærkede trækket mod digitale kanaler, domineret af Google og Facebook, der sammenlagt rundede en omsætning på 7 mia. kr. og tegner sig for en andel på 54 pct. af medieinvesteringerne – i 2016 var andelen 50 pct.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs